2-тиркеме
БЕКИТИЛДИ
2022-жылдын 12-апрелиндеги
№ 223/3 буйругу менен
ӨЗҮН — ӨЗҮ БААЛОО БОЮНЧА ОТЧЕТ
№3 Б.Урстомбеков атындагы жалпы билим беруучу орто мектеби
(билим берүү уюмунун толук аталышы)
ИНСТИТУЦИОНАЛДЫК АККРЕДИТАЦИЯЛОО
2-тиркеме
БЕКИТИЛДИ
2022-жылдын 12-апрелиндеги
№ 223/3 буйругу менен
ӨЗҮН — ӨЗҮ БААЛОО БОЮНЧА ОТЧЕТ
№3 Б.Урстомбеков атындагы жалпы билим беруучу орто мектеби
(билим берүү уюмунун толук аталышы)
ИНСТИТУЦИОНАЛДЫК АККРЕДИТАЦИЯЛОО
Киришүүдө төмөнкү маалыматтар көрсөтүлүшү керек:
КИРИШУУ
20.04.2022 ж.
1.1 Жалпы билим беруу уюмунун маалыматы
Жалал-Абад областынын Тогуз-Торо районуна караштуу Кок-Ирим айыл аймагынын Арал айылында жайгашкан № 3 Б.Урстомбеков атындагы жалпы билим беруучу орто мектебинин жалпы муноздомосу. Билим беруу уюмунун аталышы: № 3 Б.Урстомбеков атындагы жалпы билим беруучу
орто мектеби Дареги: Жалал-Абад областы, Тогуз-Торо району, Арал айылы, Жээналиев кочосу №62 Менчик формасы: Муниципалдык Билим беруу уюмунун статусу: Жалпы орто билим беруу ИНН: 00809199510198 ОКПО: 21140840 Мектеп имараттары: №1 корпус 1961-жылы, №2 корпус 1986-жылы ишке берилген. Мектептин жалпы аянты: 2,7га Эл.дареги: [email protected]
№3 Б.Урстомбеков атындагы жалпы билим беруучу орто мектеби 1961-жылы туптолуп, эң алгач 10 жылдык мектеп болуп 1 корпусу ачылган. 1986-жылы мектептин 2 корпусу курулуп, пайдаланууга берилген. 2013 жылы 31-октябрында Жалал-Абад областтык юстиция башкармалыгынын каттоосунан откон.
Мектеп бугунку кундо томонку укуктук – нормативдик документтин негизинде иш алып барат.
Жалал-Абад областынын Тогуз-Торо районунун №3 Б.Урстомбеков атындагы жалпы билим беруучу орто мектебинин уставы жана Жалал-Абад областтык юстициялык башкармалыгынын каттоосундагы куболук (№ 0011268 31.10.2013-жылдын 4953-3303-М-е каттоо номуру, ИУЖК коду 21140840) менен иш алып барат. Кыргыз Республикасынын Билим беруу жана илим министрлигинин 28.05.2021-ж. №869/1 буйругу менен бекитилген 2021-2022 окуу жылы учун базистик окуу планынын негизинде окуу жургузулот.
Имараттардын саны жана жалпы муноздомолору:
Окуу имарат-2, окуу кабинети-11, административдик кабинет-4, китепкана -1, ашкана-1 ( 2 болмо). Мектептин жалпы аянты 27334,16 га, спорт аянтчасы -1, кичи футбол аянтчасы (стандарттуу)-1.
Комплектованиенин принциптери жана шарттары
Мектепте Арал айылынын тургундарынын балдары билим алышат.
Мектеп администрациясы: мектеп директору – Молдалиев Суйоркул Абдылдаевич
(тел:0704 66 00 38 эл.дареги:[email protected]), окуу болумунун башчысы – Кожошова Максаткуль Карыбековна (тел: 0709373033), класстан тышкаркы уюштуруучусу – Каныбек кызы Айпери (тел: 0708088558).
№ | Озун-озу баалоо үчүн критерийлер
| Озун-озу баалоонун натыйжалары | Тастыктоочу база | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1 | Билим беруу уюмунун ишин жонго салуучу бекитилген ички акттардын болушу | № 3 Б.Урстомбеков атындагы жалпы билим беруучу орто мектеби юридикалык мекеме болуп эсептелет. Мектеп ишмердиктин жана тажрыйбанын мыкты жетишкендиктерин, педагогикалык кызматкерлердин жогорку кесиптик чеберчилигин, жалпы педагогикалык технологиялардын негизинде билим сапатын жогорулатуунун устундо мамлекеттик билим беруу стандарттарына ылайык иш алып барат. Мектеп 2 сменада иш алып барат. 0-11-класстарында окуу кыргыз тилинде жургузулот. Сабактар базистик окуу пландын негизинде жургузулот. Регламентке ылайык сабактар 45 муноттон жургузулот жана 5 муноттук танапис. Сабак: саат 800 — 1800 чейин жургузулот. Атайын курстар жана ийримдер ишемби куну окутулат. | — Билим беруу мекемесинин уставы (2013-жылы октябрь айында Юстиция башкармалыгынан каттоодон откон); (Куболук 8-9 бет Устав 10-23 бет Мамлекеттик акт 24-26)
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.2 | Билим беруу уюмунун бекитилген миссиясынын. кызыкдар тараптардын керектоолорун жана озун-озу баалоонун ар жылдык жыйынтыктарын эске алуу менен иштелип чыккан стратегиялык жана учурдагы пландардын болушу;
| Мектеп стратегиялык жана учурдагы тузулгон пландардын негизинде кызыктар тараптардын муктаждыктарына туура келуучу так аныкталган миссияга ээ. Мектептин миссиясынын негизинде томонку максаттар кабыл алынган: · Окуучуларга жекече мамиле кылуу менен билим сапатын которууго жетишуу; · Окуучулардын логикалык ой жугуртуусун, оз алдынчалыгын кенейтуу учун башкаруунун жана окутуунун интерактивдуу усулдарын колдонуу; · Мектептин ичинде олимпиадаларды, предметтик таймаштарды откоруу менен окуучулар билимге болгон кызыгуусун арттыруу; · Мектептин техникалык базасын чындоо; · Мектептин комокчу чарбасы аркылуу 1-4-класстарынын тамак-ашынын сапатын жакшыртуу; · Мектепте дене тарбия, АЧД сабактарынын берилишин жакшыртуу менен окуучулардын ден-соолугуна, патриоттук сезимдеринин калыптанышына кам коруу; · Кружоктук сабактарды, ийримдерди уюштуруу аркылуу окуучулардын шык жондомдорун ойготуу, коомдук иштерге активдуу катышууга уйротуу; Мектептин стратегиялык планы 2017-2018-окуу жылында Педагогикалык кеңештин №1 протоколу менен кабыл алынган. Кабыл алынган стратегиялык пландын ишке ашышы: 1.Мектептин материалдык-техникалык базасын чындоо: · 2018-2021-жылга чейин стратегиялык план тузулгон · Мектептин жаны корпусунун курулушу; · Комокчу чарбаны кенейтуу менен шашке тамагынын берилишин жакшыртуу; · Билим берууну жакшыртуу максатында заманбап технологиялар менен камсыз кылуу; · Билим беруудо жарандык укуктардын, сабырдуулуктун негизинде билим тарбия берууну онуктуруу; 2.Стратегиялык пландын аткарылышы · 2016 жылы 225 орунду заманбап мектептин курулушу башталган; · Айыл окмотунун каржылоосу менен мектеп таза суу менен камсыз болду. · «Азык-тулук» программасын ишке ашыруу, комокчу чарбаны уюштуруу максатында 2018-жылы Кок-Ирим айыл окмотуно караштуу Ак-Талаа участогунан 1,5га сугат жерге коп жылдык чоп айдалды; · 2018-жылы Стимгрант аркылуу айыл окмоту тарабынан кичи футбол аянтчасы курулуп, пайдаланууга берилди. · Билим берууну жакшыртуу максатында АгаХан фондунан 1 интерактивдуу доска, жергиликтүү бюджеттен оздук салым катары, 2 принтер (1 тустуу), 2 ноутбук алынды. · Билим беруудо нарк-доолотторду, жарандык укуктарды окуп уйротуунун устундо иш алып барылууда | Окутуп-тарбиялоону жакшыртуу планы (ОТЖП) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.3. | Билим берууунун сапатын камсыздоо саясатын ишке ашыруу жана жооптуу адамдардын/тузумдордун болушу;
| Билим беруу уюмунда билим беруунун сапат менеджментинин документтештирилген системасынын жардамы менен билим беруу сапатын камсыздоо саясатын киргизууго жооп беруучу жооптуу болуп мектептин окуу-тарбия иштери боюнча директорунун орун басары, усулдук бирикмелердин жетекчилери жана класс жетекчилер эсептелинет. Мектепте 5 усулдук бирикме түзүлгөн. Билим беруунун сапатын камсыздоо максатында мектеп ичинде: — Окуу программасынын аткарылышы, сабак беруунун теориялык жана дидактикалык денгээлин, окуучулар тарабынан материалдарды оздоштурууну козомолдоо; — Мугалимге оз убагында жана керектуу практикалык жардам беруу; — Мугалимдин иш тажрыйбасын жайылтуу жана эмгегин обьективдуу баалоо максатында чыгармачыл топ тузуу; | Мектептин 2021-жылдын 30-августундагы педагогикалык кенештин чечими менен класс жетекчилер, усулдук бирикме жетекчилер жана ийрим жетекчилери бекитилген. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.4. | Персоналдын жана окуучулардын журум-турумунун бекитилген этикалык ченемдеринин болушу, аларды сактоо (билим беруунун жана инсандын, маданий коп турдуулуктун баалуулуктарын колдоочу уюштуруучулук маданияттын калыптангандыгы); | Мектептин ишмердуулугу КР мыйзамдарынын, баланынын укугу жөнүндө Конвенциянын, КР Президентинин жана Окмотунун указдары менен токтомдору, мектептин уставы, жалпы билим беруу мектеби жөнүндө жобо, кызматтык инструкциялар, буйруктар жана башка нормативдик-локалдык актылар аркылуу ишке ашат. Кыргыз Республикасынын Эмгек кодексинин негизинде ички эмгек тартиби тузулгон.
| Ички эмгек тартибинин эрежелери тиркелет.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.5. | Ишти баалоо, пландоо, уюштуруу, ошондой эле билим беруу чойросунун коопсуздугунун абалына мониторинг жургузуу механизмдеринин жана жол-жоболорунун болушу; | Мектептин ичинде ыңгайлуу микроклимат тузуу. Кышкысын жылуу, жаз- күз салкын кармоо. Мектепте коопсуздук чойросун тузуу. 2018-жылы страт планда каралган балдардын коосуздугу б-ча камераларды орнотуу, ысык тамак уюштуруу, класстарда шарттарды тузуу. Электр жылыткычтарын оз убагында иштетуу. Абанын тазылыгы, нымдуу уборканын жургузуп туруу. Жугуштуу ооруларды алдын алуу учун жумасына 1, айрым учурда 2 жолу хлор менен уборка жасоо. Ата-энелер комитетин тузуп алар менен балдардын коопсуздугу учун ынгайлуу шарт тузулгон.Таза суу киргизуу, медицина кызматкерлери менен тыгыз иш алып баруу. Ата-эне, коом, мектеп биримдикте иш алып барышууда. | Соц.педагогдун планы, отчету 27-28 бет | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.6. | Кызыктар тараптарды тартуу менен чечимдерди кабыл алуунун жана тиешелуу ондоолорду киргизуунун колдонуудагы механизмдеринин болушу; | Ата-эне, коом, айыл окмот, мектеп менен бирдикте балдарга мектеп ичине ыңгайлуу микроклимат тузуу механизми иштелип чыккан жана страт планда коргозулгон. 5 жылда пландалган иштердин 50 % ишке ашырылып балдарга ынгайлуу шарттар тузулду. Кандай шарттар экендигин жазгыла. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.7. | Билим берууну башкаруунун колдонуудагы маалыматтык системасынын, веб-сайттын, электрондук почтанын болушу; | Мектепте компьютердик класс бар ичинде 12 компьютер 1 интерактивдуу доска, 1 проектор бар. КРББ министрлиги каржылаган интернет туташтырылган. Андан тышкары мектепте мугалимдер колдонуу үчүн 2 принтер бар 1 КФТ. Мектепте сайт ачылган азыркы тапта иштеп жатат. Мектептин электрондук почтасы бар. [email protected]
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күчтүү жактары: Таланттуу окуучулар менен тынымсыз иш алып баруу. Билим беруу системасынын системалык турдо иш алып баруусу; Окуучулардын райондук олимпиадалардагы ийгиликтери жана ага карата даярдоодогу мугалимдердин тажрыйбасы; Окуучулардын, педагогдордун район ичиндеги тест, курстарга катышуусу; Эл аралык фондулар менен иш алып баруусу; Райондук семинарлардын мектепте откорулушу; Педагодордун алдынкы тажрыйбаларынын жайылтышы; Педкенеш, ондуруштук чогулуштардын темасынын туура тандалышы копчулук менен маселени чогуу чечуудо ийгилик алып келет; Алсыз жактары: Кээ бир ата-энелердин баланын билим алуусуна конул бурбагандыгы; Ата-энелердин мектептин проблемасын чечуудо пассивдуулуугу; Мебелдердин эскилиги; Кружокторду, жолугушууларды, диспуттарды откоруудо актовый залдын жоктугу; Жаш мугалимдердин билимдеринин мектептин талабына жооп бербегендиги; Физика,химия предметтери боюнча лабораториялык иштерди жургузуу учун курал-жарактардын, атайын жабдылган кабинеттин жетишсиздиги; Компьютерлердин эскилиги жана жетишсиздиги;
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. КАДРДЫК САЯСАТСАТТЫН ЭФФЕКТИВДУУЛУГУ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. | Педагогикалык, административдик, окутуучу-комокчу жана кенже тейлоочу персоналды жумушка алуунун (жумуштан бошотуунун) объективдуу критерийлерин жана шарттарын камсыздоочу механизмдин жана жол-жоболордун болушу;
| № 3 Б.Урстомбеков атындагы жалпы билим беруучу орто мектеби мугалимдерди жана окутуучу-комокчу курамды жумушка кабыл алуу (жумуштан бошотуу), КР Эмгек Кодексинин беренелерине ылайык, мектептин Уставынын, мектептин профсоюздук комитети менен ачык айкын жана обьективдуу чен олчомдордун негизинде жургузулот. Педагогикалык ишке зарыл болгон, педагогикалык квалификациясы бар, кызматы жана адистиги боюнча квалификациялык муноздомонун талаптарына туура келген билими жонундо документи бар адамдар, о.э атайын билими жок адамдар, педагогикалык кеңештин чечими боюнча уч ай сыноо мооноту менен кабыл алынат.(7-13-пункту). Жалпы билим беруу уюмдун кызматкерлерине жана администрациясына карата КР эмгек кодексинде каралган эмгек мыйзамдары колдонулат. Эмгек келишиминин жарактуулук мооноту КРнын эмгек жонундогу мыйзамдарына ылайык аны тузуудо кызматкер жана жумуш беруучу тарабынан аныкталат. Соттолгон же КР окмоту бекиткен тизме боюнча медициналык корсоткучтору бар жарандарга жалпы билим беруу уюмдарында иштоого жол берилбейт. Учурда мектептин педагогикалык кадр менен камсыз болушу 100%. | Талапка ылайык жургузулот | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2. | Штаттардын комплекттелишинин, педагогикалык персоналдын квалификациясынын жана билиминин билим беруу программасына шайкеш келуусу; | Мугалимдердин жана окутуучу-комокчу курамдын квалификациясы, билими жана тажрыйбасы ишке ашырылып жаткан билим берилуучу программага жана билим беруу процессинин талаптарына ылайык жургузулот. Мектепте педагогикалык жана комокчу курамдын комплекттелиши, квалификациясы, билими жана тажрыйбасы билим беруунун максаттарына жетууго ылайык. Ар бир окуу жылынын башталышында мугалимдердин кесиптик оздук курамы такталып РИК-83 кадрдык отчет берилип турат. Мектепте 41 мугалим эмгектенет. 95% жогорку билимдуу, оздорунун адистигине жараша комплектелген. Ар бир окуу жылынын башталышында райондук билим беруу болумуно мектептин квалификациясын жогорулатууга муктаж мугалимдердин тизмеси бекитилип берилет. 2016-2017-окуу жылында 15%; 2017-2018-окуу жылында 20% 2018-2019-окуу жылында 25% 2019-2020-окуу жылында 37% 2020-2021-окуу жылында 30% мугалимдер кесиптик квалификациясын жогорулатууга барып келишкен. | Мугалимдердин сапаттык курамы. 31-34 бет | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.3. | Физикалык жана психологиялык коопсуз чойрону, ошондой эле билим беруу процессинин катышуучуларынын оз ара мамилелерин баалоону, анын жыйынтыгы боюнча чечимдерди кабыл алууну камсыздоочу механизмдин жана жол-жоболордун болушу; | Мектепте физикалык жана психологиялык коопсуз чойрону камсыз кылуу учун педагогдор менен ата-энелер ортосунда келишимдер тузулгон. Анкета турундо алынып, физикалык коопсуздук б-ча имараттын коопсуздугу, болмолордун жарыктандырылышы, кабинеттердин жылуулугу, желдетилиши, таза суу менен камсыз болушу, мебелдердин коопсуздугу, ата-энелер, жергиликтуу бийлик менен кайрылуулардын, маек жургузуу, проблемаларды суроо-жооп аркылуу аныктап алып, стратегиялык планга киргизилген, айрым учурда тез кабыл алуу педагогдордун чогулушунда чечилет. Балдардын ден- соолугун коргоо, жугуштуу ооруларды алдын алуу учун ФАП кызматкери менен мониторинг жургузулуп турат. Соцпедагог анкета жургузот, жашыруун кутуча пайдаланылат, ар бир айда комиссия курамы менен ачылып протокол тузулот. Ар кандай психологиялык коопсуздукту алдын алуу учун кутуча ичиндеги койгойлор ата-эне, окуучу менен бирдикте маек жургузуу менен чечилет. ИДН кызматкерлери менен ай сайын чогулуштар отулуп тушундуруу иштери жургузулуп турат, видеокозомол орнотулган. | Ата энелерден , окуучу, мугалимдерден анкета, усулдук кенештин протоколу, медициналык жана социалдык мониторинг, отчеттор, корутундулар План эвакуации (фото) 29-30 бет | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4 | Педагогикалык, административдик, кенже тейлоочу жана окутуучу-комокчу персоналдын ишин баалоону, анын жыйынтыгы менен чечимдерди кабыл алууну камсыздоочу механизмдин жана жол-жоболордун болушу; | Мектепте эксперттик кенеш тузулгон, персоналдын ишин баалоо боюнча критерийлердин негизинде баалоо упайы коюлат, ар бир квартал сайын КТУда каралып, бааланат. Андан сырткары профсоюз уюму тарабынан сыйлык, грамоталарга коргозулот, ал педкенеште жана профсоюз уюмунун чогулушунда каралат. Айрым учурда эмгек китепчелерге сыйлоо буйругу жазылат. | Эксперттик кенеш ж-до буйрук 35 бет | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күчтүү жактар: Мугалимдерди жумушка кабыл алууда биринчи кезекте атайын тузулгон комиссия тарабынан ангемелешуудон откоруу зарыл; Педагогикалык кадрлардын узгултуксуз оз билимин оркундотуу үчүн квалификацияны жогорулатууга баруусу; Педкадрлардын 95% жогорку билимдуу жана 100% оз адистиги менен иштоосу билим сапатын которууго чон пайда алып келет; Мугалимдердин оз билимин оркундотуунун устундо тынымсыз иштоосу; Семинарлаларга катышуу менен ар кандай методдор менен сабак беруу. КТУнун негизинде стимул беруу; Мектепте балдардын окуусуна бардык шарттар тузулгон. Класстар жарыктандырылган, таза, желдетилип турат; Атайын форточкалар бар; ИДН кызматкерлери менен тыгыз иш алып баруу; Маалыматтын узгултуксуз болушу, коопсуз маалыматтардын жеткиликтуулугу; Соцпедагогдун ата-энелер, балдар менен тыгыз иш алып баруусу; Эксперттик комиссиялардын так иштоосу; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Алсыз жактар: ЖОЖдор сапаттуу кадрларды даярдаса; Айрым учурда акча каражатынын жетишсиздиги; Ата-энелердин жоопкерчилигинин аздыгы; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. МАТЕРИАЛДЫК-ТЕХНИКАЛЫК БАЗА | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. | Билим беруу процессинин катышуучуларына, анын ичинде ден соолугунун мүмкүнчүлүгү чектелген адамдарга жеткиликтүү болгон окуу имараттарынын, жайлардын жана материалдык ресурстардын (жабдылган окуу класстары, лабораториялар, компьютердик класстар, спорт зал, актылар залы, медициналык пункт, ашкана), ошондой эле жашоо учун тиешелуу шарттары бар жатаканалардын (эгерде болсо) болушу;
| Мектепте 1 компьютердик класс бар жана 8 компьютер иштейт. 1 интерактивдуу доска, 6 телевизор, 2 принтер (1 тустуу) жана 1 ксерокопиялык аппарат иштейт. Бардык окуу болмолор окуучулардын жаш озгочолугу боюнча эмеректер менен камсыздалган. 1 проектор жана 1 интерактивдуу доска бар жана аны мугалимдер ишмердуулугуно жараша активдуу пайдаланышат. — Мектепте мумкунчулугу чектелген окуучуларга толук шарттар тузулгон. Мектептин 2 корпусунун алдына тен пандустар жасалган. -Мектептин заманбап кичи футбол аянтчасы бар. -Мектеп толугу менен эмеректер менен жабдылган. Мектепте окуучуларды шыктандыруу жана окуунун натыйжасына жетишуусуно туртку беруу, жардам беруу учун ар бир класска бекитилген класс жетекчилер иш алып барат. Мындан тышкары мектепте балдар менен иштоо учун соцпедагог бекитилген иш мерчеминин негизинде иштейт. Мектептин штатына бекитилген медициналык кызматкер жок болгондугуна байланыштуу окуучулардын жана педагогикалык курамдын ден-соолугуна кам коруу айылдык уй-булолук дарыгерлер тобунун медициналык кызматкерлери тарабынан камсыздалат. КРнын Президентинин 2006-жылдын 12-июлундагы УП№372 Крнын жалпы билим беруу мектептериндеги окуучулардын тамактануусун уюштуруу тууралуу Указы чыккан. КРнын илим, билим жана жаштар саясаты министрлигинин 2006-жылдын 27-июлундагы №492/1 КРнын жалпы билим беруу мектептериндеги 1-4-класстардын окуучулары учун тамактанууну уюштуруу тууралуу буйругунун негизинде 2015-жылдын 15-январынан ВПООНдун каржылоосу менен 1-4-класстын окуучулары учун ысык тамак уюштурулуп, берилип келе жатат. Мектептин ашканасы талапка ылайык жабдылган. Учурда мектеп талапка жооп берет. Кышкысын жылуу, жарык балдар учун ыңгайлүү шарттар тузулгон. Жогорку билимдуу мугалимдер менен камсыз болгон. Материалдык базаны чындоонун устундө аракет кылып келебиз. Видео камералар орнотулган. | Материалдык техникалык база | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.2. | Билим беруу чойросунун коопсуздугунун талаптарын сактоо (экологиялык, санитардык-эпидемиологиялык жана гигиеналык эрежелер жана ченемдер, ортко каршы коопсуздук, эмгекти коргоо жана коопсуздук техникасынын эрежелери)
| -Мектепте орт коопсуздугуна каршы зарыл чаралар корулгон; — Имараттын курулушу сейсмикалык коопсуздуктун талаптарына ылайык салынган; — Билим беруу уюмунда санитардык эрежелер жана нормативдер сакталган; -Мектеп ар кандай озгочо кырдаалдарга даяр; -Билим беруу уюму эффективдуу энергия менен камсыз болгон; — Эвакуациялык план тузулуп, илинген; -Мектеп айланасы жашылдандырылган; -Мектептин окуу материалдык базасы жарыктандырылган, орт коопсуздугу, санитардык талаптарга толук жооп берет; Орт коопсуздугун сактоо боюнча атайын иш-чара иштелип чыккан. №1 педкенешмеде бекитилген баштапкы профсоюз уюму менен макулдашылган корсотмонун негизинде иш алып барылат. Эмгекти коргоо боюнча докладдар окутулат. Окуу семинарлары уюштурулуп, инструктаж откорулот . Класстык болмолордо, залда коопсуздук эрежелерини корсотмолору илинген. Окуучуларга тааныштырылып кол койдурулган документтер бар. Орт очуруучу каражаттар 100% жетиштуу. Огнетушитель 6 шт бар.
| Мектептин тех паспорту, мамлекеттик акт. 36-40 бет
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.3. | Материалдык-техникалык базаны жана маалыматтык ресурстарды жакшыртуу боюнча ишти топтоо, баалоо, талдоо жана пландоо механизминин болушу
| Окуучулардын билим жана тарбия алууларына талапка ылайык шарттар тузулгон. Мектептин имараты типтуу эмес. 2 корпустан турат. 2016-жылы 225 орундуу жаны мектептин курулушу “Жеруй” аркылуу башталган. Бугунку кунго курулуштун 70% жумуштары буткон. Мектеп томондогу Эл аралык уюмдар менен иш алып барат. Алар: АРИС, Тынчтык корпусу, Ага Хан. Мамлекеттик компоненттуулукту чындоо боюнча керектуу болгон окуу методикалык жана маалымат ресурстарын камсыз кылуу КР Билим беруу жана илим министрлиги койгон талаптарга жооп берет. Билим беруудогу материалдык-техникалык базаны жакшыртуу боюнча 4 даана козомол камералары коюлган. Орт очуруу шаймандары, эвакуациялык пландар илинген. МТБ жакшыртуу б-ча осуш жылдан жылга кобойуудо. 2016-2017-окуу жылында 20% 2017-2018-окуу жылында 30% 2018-2019-окуу жылында 40% 2019-2020-окуу жылында 50% 2020-2021-окуу жылында 60% |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күчтүү жактар: Ата-энелердин, коомчулуктун мектеп менен байланышы, мектептин иши менен кызыктар болушуна жетишуу, балдарды тарбиялоодо ата-энелердин жана коомчулуктун жоопкерчилигин жогорулатуу; Инновациялык технологияны коп пайызда билиши; Компетенттуу билим беруудо окуучулар максаттарын озулору коюп, аны ашырууга далалат кылуулары, жондомдуулуктун осушу; Ийримдердин жакшы иштоосунун негизинде окуучулардын ийгиликке жетишуусу; Мисалы: олимпиадада жетишкен ийгиликтери ошондой эле окуучулардын класстан тышкаркы иштерге катышуусу, спорттук мелдештердин ар кандай турлоруно катышып, ийгилик алып келуулору; Ар кандай долбоорлорго катышуу менен материалдык-техникалык базасын чындоо; Материалдык-техникалык базанын 90%га жакшыртылышы; Тарбиялык иштердин окуу иштерине шайкеш келуусу; Сабактан сырткаркы иштерде окуучулардын коп ийгиликтерди жаратышы; Тарбиялык иштер натыйжалуу жүргүзүлүүдө жана конкурстар узгултуксуз отулгондуктон кылмыштуулуктун алдын алууга мумкунчулуктор чон; Ата-энелер менен тыгыз байланышта болуу; Мектептеги ачык айкындуулук; Мектептин жетишкендиктери менен кыйынчылыктарын ата-энелер менен бирдикте талкулоо; Копчулук учурда ата-энелердин колдоосу, балдарынын билим алуусуна кызыкдар болушу; Мектеп администрациясынын ишмердуулуктору менен ата-эненин кабардар болуп турушу; Маалыматтын коомго учурунда, узгултукко учурабай жетип турушу; Алган маалыматтар менен ой жугуртот, талкууланат; Маалыматтар тактага чагылдырылат жана базада сакталат; Бул маалыматтар пландоодо жана аны ишке ашырууда коомдогулардын жардамы, кенештери менен ишке ашырылат; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Алсыз жактар: Кээ бир ата-энелердин билим беруу программалары менен тушунугунун жоктугу; Окуучулардын китеп окуусу учун окуу залынын жоктугу жана куз-кыш мезгилинде дене тарбия сабактарын отуу учун спорт залдын жоктугу; Кабинеттердин жетишсиздиги; Компьютерлердин аздыгы, эскилиги жеткендиги; Мебельдердин эскилиги; Демонстрациялык куралдардын аздыгы, жетишпегендиги; (химия физика сабактары боюнча) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. ФИНАНСЫЛЫК РЕСУРСТАРДЫ БАШКАРУУ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.1. | Финансылык пландоо системасынын болушу;
| КР “ББ законунун №92 30.04.2003 жылдагы 43-статьясынын негизинде мамлекеттик бюджеттен мектептеги кызматкерлердин айлык акысына, коммуналдык кызматтарга, утурумдук ремонт иштерине, командировкалык чыгымдарга, налогго, соц фондго, башкага болунот. Пландоодо керектуу чыгымдар жазылат. Копчулук учурда мамлекет тарабынан кыскартылат. Айрым учурда проект менен факты айырмалуу болот. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.2. | Кошумча финансы ресурстарын тартуу, болуштуруу жана отчеттуулук боюнча ачык-айкын механизмдердин болушу;
| Кошумча финансы жергиликтуу бийлик айыл окмоттон ж.б ресурс тартуу болуштуруу боюнча материалдык-техникалык базасынын динамикалык озгоруусу.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.3. | Финансы ресурстарын жакшыртуу боюнча ишти топтоо, баалоо, талдоо жана пландоо механизминин болушу; | Мониторинг жургузуу Финансы –экономикалык бюджет.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күчтүү жактар: 1 Финансы маселелери жылдан жылга толукталып, мугалимдердин айлык акыларынын которулушу персоналдар учун стимул; 2.Мамлекеттен, кошумча ресурстарды тартуу менен материалдык –техникалык базанын жаныланышы, билим сапатынын жогорулашына таасир берет. 3.Маалымат ресурсу, интернеттин кенири колдонулушу; 4.Финансы ресурстарын талдоо, жакшыртуу боюнча иштердин алып барылышы; 5.Балдардын коопсуздугу, билими, окуусу учун шарттардын тузулушуно финансы каражаттарын тартуу. Алардын ата-энелер менен бирдикте аткарылышы, ачык айкын так болушу. Билим берууго кызыкдар тараптан нааразычылыктардын жок болушу; 6.Профсоюздун алгылыктуу иштеши. Жылдан жылга окуу шарттарынын жакшыруусу. Ата-энелердин балдарды окутууга кызыкдар болушу; | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Алсыз жактар: Персоналдардын айлык акысынын аздыгы; Ремонтко болунгон акчалардын тендер менен чектелиши; Жылдан жылга мебелдердин эскириши, жаны мебелдердин кымбат болушу; Ремонт иштерине бюджеттен аз акча болунуусу. Жылдан жылга ремонтко керектуу каражаттардын кымбат болушу; Окуу талабынын жогору болушу; Окуу куралдарына акча каражаттарынын жетишсиздиги; Айыл тургундарынын копчулук болугу жарды жашап, аярлуу калктын коптугу, айыл жеринде жумушсуздук күч алган. Дыйканчылык менен гана алектенишет, ал продукция да озун озу актабай тургандыгы; Ички жана тышкы миграциянын кучошу;
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Жургузулгон озун-озу баалоонун негизинде комиссия ыйгарым укуктуу органда институционалдык аккредитациядан отуу учун документтерди жиберууну сунуштайт.
Комиссиянын торагасы: ___________________________
Комиссиянын мучолору: ___________________________
___________________________